Hi-Level
In de Hi-Level-groep ontmoeten meer- en hoogbegaafde kinderen elkaar op één ochtend in de week en krijgen ze inzicht in hun leerstijl. Ze worden uitgedaagd met filosofie, wetenschap, projecten en vreemde talen. De speciaal opgeleide leerkracht begeleidt hen daarbij. Het accent ligt op het welbevinden van de leerling, zelfverantwoordelijk zijn/worden voor het eigen leerproces, waarbij er niet alleen aandacht is voor de cognitieve capaciteiten van de kinderen maar er vooral ook gekeken wordt naar het kind zelf. Wie is dit kind? Waar wordt dit kind blij van? Waar liggen mogelijke blokkades en knelpunten? Hoe kunnen we die oplossen?
Er wordt gewerkt met doelen. De kinderen kiezen zelf hun doelen en koppelen deze aan groeimeters om het doel inzichtelijk te maken. Er worden evaluatiemomenten ingelast waarbij de kinderen kritisch kijken naar de stappen die ze hebben gezet (eigenaarschap). Na een half jaar vindt de eerste eindevaluatie plaats, die wordt doorgesproken met de kinderen. Vervolgens worden er weer nieuwe doelen gekozen voor de volgende periode.
Ook wordt er veel gewerkt aan presenteren aan elkaar, het leren plannen en het leren leren. Hierdoor verbetert het welbevinden van de kinderen en werken ze samen met kinderen die zich volgens vergelijkbare lijn ontwikkelen.