De missie en visie van ons onderwijsWij heten u graag welkom op KC De Vendelier!Op deze site kunt u veel informatie vinden over het onderwijs op ons kindcentrum. Graag nodigen wij u uit om ons ook echt te bezoeken. We maken dan graag kennis met u, leiden u rond in de school en gaan in gesprek over het onderwijs dat we vorm geven op De Vendelier. Graag tot ziens! | |
MissieDe Vendelier wil een kindcentrum zijn waar kinderen, leerkrachten en ouders zich veilig en gerespecteerd voelen, waar kinderen met veel plezier naar toe komen om te leren en met structuur in de organisatie en het leerstofaanbod. De Vendelier wil zich samen met ouders inzetten om een omgeving te scheppen waarin kinderen zich optimaal kunnen en durven te ontwikkelen. Om dit te bereiken hanteren wij in ons dagelijks werk onderstaande kernwaarden als motto. Respect – Geborgenheid – Structuur | VisieLeerkrachten werken vanuit collectieve ambitie in expertgroepen om het onderwijs te kunnen ontwikkelen. Hierbij wordt momenteel gewerkt aan 3 thema's: op maat leren, samenwerken en verbinden en toekomstbewust leren en talentontwikkeling. Leerlingen worden in een verbonden sociale sfeer optimaal voorbereid op de veranderende toekomst door aandacht voor persoonsvorming en brede talentontwikkeling. De leerling wordt betrokken bij zijn eigen leerproces (eigenaarschap). De basisvoorwaarden om tot leren te komen, vormen binnen ons onderwijs de leidraad: kinderen voelen zich emotioneel vrij, hebben voldoende zelfvertrouwen en zijn nieuwsgierig. Wij leren kinderen een positieve werkhouding aan. Zo leren ze effectief samenwerken en samenleven. Daarnaast leren ze open te staan voor de ander en vertrouwen te hebben in hun eigen kunnen. We ontwikkelen het omgaan met normen en waarden en het tonen van respect voor de normen en waarden van anderen. Kinderen leven, leren en ontwikkelen zich niet op een uniforme manier. In ons onderwijs bieden we daarom variatie aan in leersituaties. Ook passen we diverse leerstrategieën toe zoals interactieve instructievormen met hardop denken, herhalen, reflectie en zelfoplossend vermogen. De leerkracht stimuleert het kind om tot een prestatie te komen die past bij de mogelijkheden van het kind en neemt hierbij een coachende rol aan en geeft afgestemde instructies. Hierbij denken en werken wij opbrengstgericht en handelingsgericht: op een cyclische manier wordt doelgericht afgestemd op de leerling en wordt nagegaan of elke leerling zich optimaal ontwikkelt. De principes van het concept ontwikkelingsgericht werken zijn inspirerend voor ons onderwijs en ondersteunen ons bij het kijken naar de kinderen om zo goed mogelijk af te kunnen stemmen en het eigenaarschap te vergroten. |
Schutsboom 67 info@devendelier.nl | DE VENDELIERRots en water | KENNISMAKENRondleiding
Social media
Zoeken | PRAKTISCHSchooltijden |